neděle 2. června 2002

Vzhůru do oblak II. - aneb Glocknerkönig 2002

S novým kolem KHS jsem se chtěl vydat znovu na Grossglockner, abych měl medaile závodu z 20. i 21. století! :-) Přes internet jsem si zjišťoval, jaké bude počasí, nechtělo se mi jet v dešti. Nakonec jsem se rozhodl den před závodem, že vyrazím. Opět jsem vyjel o půlnoci ze soboty na neděli. Cestu jsem už měl přes Budějovice, Linz a Salzburg zmáklou z minula, takže tentokrát jsem jel najisto. Přihlásit jsem zvládl už sám pomocí mé chatrné angličtiny, zaplatil startovné v Eurech, vyfasoval startovní číslo 1326 a podruhé vyrazit na závod do vrchu neboli na Glockner König 2002. Start byl opět v Brucku v nadmořské výšce 756 m n/m, cíl ve Fuscherrtu v nadmořské výšce 2445 m n/m po 27 km. Limit byl 4 hodiny, potom otevřou silnici pro auta. Byl sluneční den, krásných + 22°C. Protože už jsem tušil, co mě čeká, snažil jsem se síly rozvrhnout tak, abych se držel někde uprostřed závodníků. Bohužel mi to bylo prd platné,
postupně jsem se propadal na chvost startovního pole. Když už jsem supěl z posledních sil, dojel mě pomalu jedoucí náklaďáček WV se spuštěnými blikačkami. Řidič mi naznačoval, ať jedu rychleji, ale já ho ignoroval a nechal se jím předjet. Na zadní sajtně měl napsané velké SCHLUSSVAGON, což přes mojí neznalost němčiny jsem přeci jenom pochopil! :-) Takže jsem zmobilizoval zbytky svých sil, předjel "Šlusáka" a "napálil" to do cíle, abych stihl  4.hodinový limit a dostal pamětní medaili! No bylo to o fous, čas byl tentokrát horší - 3 hodiny, 50 minut. Pochopil jsem, že potřetí už sem nevyrazím.... :-) Ve Fuscherrtu byla mlha, foukal vítr a teplota pod + 10°C. Tentokrát jsem se v sedle moc nezdržoval a pelášil zpět dolů do údolí za teplem. Uprostřed sjezdu jsem se zastavil u chaty Piffkar (1620 m n/m) pro pohled s razítkem, nechal vychladnout ráfky a pak už v poklidu dojel do Brucku. Najel jsem 59 km v průměru 13,02 km / hod a překonal 1689 m převýšení. Z kopce jsem to smažil jen 63 km / hod, silnice byla místy mokrá, tak jsem se bál to pustit jako minule.  V Brucku jsem naložil kolo do Feldy a vyrazil k domovu. Před Linzem jsem musel na chvilku zastavit na odpočívadle, protože se mi zavírali víka. 10.minutová zastávka s dřepy mi opravdu pomohla, do Prahy už jsem dojel k večeru v pohodě. Kdybych záhadně nevypadl z výsledkové listiny tak bych byl se svým časem na "krásném" 1066 místě šestý od konce! :-)

Když už jsem mlel z posledního tak, ke mě přiskočil nějaký paparatzi a vyfotil mě!
:-)



Toto byl můj cíl snažení. 
Vzhledem k tomu, že medaili z dalšího století už nezískám, skončil jsem s dalšími pokusy zůčastnit se Glockner Königu!
Ale můžu říct, že jsem byl účastníkem tohoto závodu ve dvou stoletích!! 
:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat