pátek 2. června 2023

Noc kostelů

Až napopáté (2013) jsem se dokopal k tomu, abych vyrazil poprvé na tuto akci. Chtěl jsem se zastavit jen na Vyšehradě a prohlédnout si baziliku sv. Petra a Pavla, ale organizátoři připravili nejen na mě past ve formě pohlednice s razítkem baziliky, tudíž jsem "logicky" pochopil, že každý kostel bude dávat své razítko a tím jsem byl lapen! Takže jsem začal vzpomínat, které kostely znám a po prohlídce baziliky vyrazil za dalšími kostely. Nakonec jsem stihl navštívit osm objektů. A některé zpřístupnily i své podzemí, jako kostel Nejsvětějšího srdce Páně. Příští akci už si budu muset lépe naplánovat, abych šel najisto.
 
Napodruhý mi to vyšlo až letos (2016) a cíleně jsem zamířil na Pražský Hrad, do Katedrály svatého Víta.





Foto z mobilu





Na začátek jsem si vystál frontu na prohlídku zvonice (222 schodů) a pokochal se ještě za denního světla nádherným výhledem na mou rodnou "stověžatou matičku". Uvnitř katedrály byla též otevřena kaple sv. Václava.






Foto z mobilu





Už za tmy jsem si prohlídl kostel Panny Marie Sněžné s přilehlou zahradou.


 
Napotřetí výprava pro kostelní razítka (2017), při které jsem si prohlédl i kryptu pod chrámem svatého Cyrila a Metoděje v Resslově ulici.
Napočtvrté (2018) jsem vyrazil na Hrad si prohlédnout Jiřský klášter, který byl otevřen poprvé při 10. Noci kostelů. Škoda, že do Baziliky sv. Jiří se dalo jen nakouknout.
 Nejvíc mě ale nadchla prohlídka zvonic a půda chrámu sv. Cyrila a Metoděje v Karlíně.









Foto z mobilu
Na popáté (2020) jsem vyrazil narychlo navečer na Staré Město. Vzhledem k nejistotě uspořádání akce vlivem koronaviru nebyly tentokrát k dizpozici lístky na razítka. Naštěstí první kostel měl vlastní pohled.

 V kostele U Salvátora jsem si vyšlápl až do zvonice.







Na pošesté (2023) jsem se vypravil na Noc kostelů už s partičkou kamarádů a překvapivě jsme stihli navštívit nejen nejvíc kostelů - 14, ale i večeři U Medvídků! :-)


Poprvé byla přístupná kaple na Staroměstské radnici s nahlédnutím do útrob Orloje.



Žádné komentáře:

Okomentovat