sobota 25. února 2017

Běžkování v Jizerkách

Z letošního (9.2.2013) prvního "lehkého" protáhnutí těla na běžkách v Jizerkách s přáteli se vyklubal díky Radkovi krásný 30ti kilometrový okruh. :-)
Z Bedřichova jsme vyběhli na rozcestí U Nové louky, okolo vodní nádrže Bedřichov na Olivetskou horu, Bílou kuchyni a Hřebínek. U bufetu bylo narváno, tak jsme pokračovali dále na vyhlídku Krásná Máří (s výhledem na Hejnice a Libverdu a se vzpomínkami na zde prožité chvilky na chalupě našeho kamaráda "Klokana") a rozcestí U Tetřeví Boudy, Na Žďárku a U Čihadel. Zde jsme to "konečně" otočili na Kristiánov, Blatný rybník a Šámalovu chatu. Restaurace v chatě byla též přeplněna, tak jsem s Radkem zklamaně odcházeli, ale naštěstí jsme narazili na dobrou duši, která nám poradila, že i v prvním patře chaty je místnost k posezení. Tak to byla pro nás novinka. Zde na nás čekal akorát jeden volný stůl pro čtyři v rohu, takže paráda. Po doplnění tekutin a poživatin už byla hračka dofrčet zpět do Bedřichova.
Přátelé - kamarádi, bylo to super!

U vodní nádrže Bedřichov
Vyhlídka Krásná Máří s výhledem na Hejnice.
Rezervace Na Čihadle.

Po čtyřech letech (24.2.2017) jsem opět vyrazil do Jizerek na běžky, tentokrát s kolegy z práce na víkendový pobyt do chaty Berounka (rekreační zařízení odborového svazu STRABAG). Mé naděje, příjezd do Jizerek už za tmy, se rozplynuly a já se musel v mrazu a vichru převléknout do běžeckého, abych absolvoval s kolegy v pátek navečer na  "protažení" krátký 7 km polookruh od bufetu Maliník k vodní nádrži Bedřichov a zpět. Pár set metrů jsme se prodírali  sněhovou vánicí, ale celkem to šlo. V bufetu Maliník jsme doplnili tekutiny a už za tmy vyjeli k chatě Berounka.
V sobotu, kdy už jsme byli v celkové sestavě šesti osob, jsme vyrazili na celodenní výlet okolo nádrže Josefův Důl na Kristiánov a pak stoupákem přes
Čihadla na Knajpu. Bufet u Knajpy byl plný, tak aktivnější členové výpravy navrhli oběd na Smědavě. Bohužel jsem souhlasil, ale už cestou okolo Jizery (1122 m n/m) jsem toho litoval, když jsem viděl, co budu muset zpět vyšlapat do kopce! A ke všemu jsem na Smědavě vůbec neměl chuť na jídlo, jen jsem do sebe nalil litr kofoly!
 U Paulovy paseky nad Smědavou.
Zpět jsme vyrazili od Smědavy na Kristiánov po stejné trase, za Kristiánovem jsme pokračovali na Blatný rybník a nábližkou přes Valešovku k Prezidentské chatě na večeři. Zde mi už zase chutnalo! :-) Následoval už jen sjezd přes pastvinu k chatě Čmejrovka, odkud už jsme došli k naší chalupě. Absolvovaných 32 km bylo znát!

Baterie 2l Svijan, která padla za vlast.

:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat